torsdag 24 mars 2011

Super

Vilka fina hästar jag har! Och finare kommer de att bli:) Red enbart förvänd galopp på Sucke idag, och jag måste säga att förvänd galopp är magiskt. Man har en helt annan häst när man ridit det. Gick ner på min grannes stora gräsbana som har en slinga med grus man kan rida på. Red 5*6 varv och det tog nog rätt bra på den store mannen:) Han gick inte lika fort hem som han gjorde till banan.
Trots att jag red förvänd galopp så försökte jag hela tiden länga och korta honom. Har ni provat att rida förvänd galopp i fältsists? Inte helt enkelt då hästen inte håller balansen lika bra och ofta byter tillbaka till normal galopp. Men Sucke skötte sig exemplariskt! Travade av honom några varv sen och skrittade hem. Det är rätt bra för båda banorna jag har tillgång till ligger 10 minuter bort. Så hästarna är ordentligt framskrittade när man kommer dit och ordentligt avskrittade när man kommer hem. Kan det bli bättre? Det är ju viktigt att skritta av länge när de gått ett hårt pass så de blir av med all mjölksyra:)

En trött...

...men glad Sucke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar