söndag 27 mars 2011

Dagen efter

Hej på er!

Vaknade tidigt idag och kom på att vi ställt fram klockorna. Tur man har en mobil som sköter det själv:) Hästarna är matade och jag tänkte snart gå ut och rida på Sucke. Tänkte hoppa lite faktiskt. Han behöver hoppa mer än en gång i veckan, i alla fall hoppa en gång och markarbete en gång. I eftermiddag ska jag rida markarbete på Filippa för min tränare, det ska bli kul!

Red båda hästarna igår kväll. Båda kändes hur bra som helst! Tog ut Filippa på en joggingtur i skogen. Målet med den turen var att hon skulle gå rakt och inte vingla och vara avslappnad. Jag hade på henne graman, men den använda jag knappt. Jag vill släppa fokus på handen och formen och bara rida korrekt med sitsen och benen. Gör man det brukar formen komma av sig självt, vilket den också gjorde! Hon kändes så himla fin. Travade på bra mellan hjälperna och sökte sig nedåt med huvudet.
Sucke skötte sig också exemplariskt! Trimmade lite på honom innan solen hann gå ner. Flyttade honom mycket för innerskänkeln och red även på honom mycket rakt fram innanför spåret så att han inte kunde ta stöd av staketet.
Trots att jag red honom på mitt vanliga tredelade bett gick han som en prins! Bar sig själv och kändes mjuk och fin. Detta kommer att bli riktigt bra!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar