söndag 20 mars 2011

Laget slutade på en 5e placering:)

Hej alla!

Vilken lång dag det har varit idag! Åkte iväg kl åtta i morse för att tävla i allsvenskan i Dagstorp. Tittade lite på mina lagkamrater och sedan var det min tur. Det blev lite ont om tid så jag fick gå direkt in på framhoppningen. Tur att Annika kunde hjälpa mig att hålla och att jag har en sådan snäll häst! Åkte nämligen alldeles själv idag.
Vi gick in på banan och hade varit felfria om Karin Engström inte hade glömt yttertygeln:P Så det blev en rätt så naturlig volt innan hinder nummer 8. Men vi var felfria på hinder!
I lagklassen hade jag tyvärr ett nedslag, något som min kära häst faktiskt får torka på sig. Vi kom bra, men han tog bommen med bak. I vilket fall så slutade vi femma på fyra fel!! De andra i laget gjorde superfina rundor. Himla rolig dag som avslutades på McDonalds på Center Syd.

När jag kom hem slängde jag ut Sucke i hagen och gick sedan in och sov en stund. Sen var det häst nr 2 som skulle motioneras. Mockade och tog in dem, och sedan red jag iväg till grannens bana och trimmade lite. Hon gick riktigt fint mot slutet!! Trots att jag begärde lite av henne så gjorde hon inte en sur min! SENSATION!! Det kommer antagligen bli ännu bättre sen när jag får min nya sadel. Har haft två duktiga hästar som skött sig perfekt. Även en ryttare som skött sig rätt så bra som är rätt så trött nu:)

Kommer upp filmklipp senare från dagens klasser!

Hemma! Sucke står och kikar ut från transporten:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar