söndag 13 mars 2011

Härligt

Då var man inne efter några timmar i stallet:) Idag är nog första gången jag riktigt har njutit av att få hålla på med hästarna på väldigt länge. Det var så himla härligt väder ute och det kändes verkligen som att våren är på väg! Det är då man är glad att man ha en ute-sport!

Började rida på Sucke, kom inte längre än till grannen innan jag bestämde mig för att vända och sätta på mig mina stövlar (hemma rider jag alltid endast i mina trasiga skor) för att jag hade så j*vla ont på insidan utav vaden precis där jag har stiglädret. Det gjorde helt sinnessjukt ont. Jag fick be pappa komma ut och hålla hästen medan jag sprang in och bytte. Tyvärr så hjälpte det inte... Jag har haft ont där tidigare, men sen har det gått över. Vet inte varför det blir så, någon annan som har samma problem? Kanske borde gå och kolla upp det.
I vilket fall så red jag vidare sen, och det blev en härlig långtur. Skulle ha trimmat lite men det var så vått och geggigt där jag hade tänkt rida, att jag hoppade över det. När jag var på väg hem så ringde hovslagaren och undrade var jag var, de var tidiga så jag fick skynda mig hem. Sucke fick nya skor och sedan gick jag en promenad med Filippa i ca 30 minuter. Bettet som jag hade köpt var lite för stort till henne, så får åka till affären i morgon och lämna tillbaka det. Får se sen om Hööks kan tänkas ha rätt storlek:)

Bettet som jag har till Sucke nu, verkar fungera väldigt bra! Får se på tisdag om jag kan hoppa med det också:)
Filippas bett som jag måste köra och lämna tillbaka för att det var lite för stort.
Filippa fick gå på promenad naken:) Det tyckte nog hon var riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar