onsdag 23 mars 2011

Mutad häst

Då har man precis kommit in från stallet:) Gjorde lite gymnastikövningar med Filippa. Skrittade varvet runt mina hagar på 1 km, sedan värmde jag upp med mycket kavaletti. Försökte hela tiden ha henne så rak som möjligt när jag red, vände för yttersidorna hela tiden. En utav Filippas svagheter är nämligen att gå rakt och packeterad:P (Jag hoppas ni förstår vad jag menar?) Hon vill gärna åma sig och inte alls jobba med baken, så därför tänkte jag att jag skulle göra lite övningar där hon inte kom undan, som samtidigt är lite roliga så att hon inte tänker på att hon arbetar:)
Efter kavalettina hoppade jag fram ett par gånger på ett litet räcke och sedan satte jag igång att hoppa studs. Hade 4 hinder med 3 meter i mellan. Hoppade det på ena höjden 5-6 gånger med lite skritt i mellan, sedan höjde jag lite och så fick hon hoppa 2 gånger till. Hon skötte sig exemplariskt! Två lite tuffare pass på raken var nog riktigt bra för madame! Efter studsen travade jag av henne och skrittade en stund.
I morgon kommer nog Filippa att ha träningsverk, så jag tänkte att min stalltjej skulle få gå ut och gå med henne i morgon och så får hon vila på fredag.

Fick dock muta henne idag, hon var skitsur när jag började göra i ordning henne, gav henne en morot så såg hon lite gladare ut:)

Mina fina studs! Hade dock inte stöd till hela serien så det fick bli lite provisoriskt, men det gick bra det med!

Stallet

Flippan

Hon fick glänsa i guld idag:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar