fredag 18 februari 2011

Jag fick tänder med mig hem

Allting har gått bra idag, förutom att Filippa inte skulle följa med hem. Hon stod bara där på lemmen som en jäkla ko och rörde sig inte ur fläcken. Fick lite hjälp och till slut så gick hon in.

Hos veterinären fick hon lugnande och bedövning och sen var det bara till att försöka skära loss runt tänderna och sedan dra ut dem. Filippa var så himla duktig. Jag kommer aldrig kunna skaffa barn, tycker jag det är jobbigt att stå bredvid min häst när hon ska dra ut tänderna och se henne så dåsig från allt lugnande, hur ska det då gå med barn?! Hon skötte sig jätte bra i alla fall:) Stolt över henne!
Nu när vi kom hem var hon hur pigg som helst, åt hö och höll på. Jag tror inte att bedövningen har släppt ännu, annars hade hon nog inte ätit...

Var lite ambitiös idag och red på Sucke innan vi åkte till veterinären. Travade honom långt och länge, det behövde han. Red på mitt vanliga tredelade bett och det gick sådär, men det berodde nog mycket på att Sucke var väldigt på hugget och spänd. Bra att han fick ut och röra på sig i alla fall!

Skönt att ha allt i stallet klart, hästarna är inne, det är mockat och släpet är städat och tillbaka backat på sin plats. Nu kan jag äntligen pusta ut. Det har verkligen varit en lång dag, man tror inte att det är så jobbigt men man blir väldigt trött efter sådana här dagar. Det är skönt att det är fredag och helg!

Redo att åka

Hos veterinären


Har fått lugnande och är inte allt för pigg...

Fick tänderna med mig hem, tror jag slänger dem sen, men tänkte visa pappa först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar