tisdag 1 februari 2011

Back in business!

Hej allihopa!

Vad skönt det är att vara igång med träningen igen! Måste säga att Filippa skötte sig exemplariskt, bockade lite när jag skulle fatta galopp, men det var mer utav glädje än av surhet:) Hoppade rätt mycket på böj, något som är Filippas starka sida. Hon är ju som en liten panter! Orkade dessutom att ta sig igenom hela passet. Travade av henne längre än vad jag brukar och skrittade länge. Blir nog en skritt-tur i morgon för att hon ska bli av med alla slagprodukter.
För er som undrar hur det gick med lastandet kan jag säga så här: Att lasta hemma och åka iväg var inga problem. Problemen kom när vi skulle hem. Som tur var fick jag hjälp och det tog inte jätte lång tid innan Filippa gick på transporten. Bara att kämpa vidare med lastandet! Någon gång måste det ju släppa...
I kväll var det dessutom första gången jag körde själv med släpet (lagligt)! Känns kul det med! Behöver inte oroa mig att polisen ska stå runt hörnet längre;)

Filippa hade på sig täcke från Eskadron




Benskydd från Veredus, den äldre modellen.

Detta hade jag på mig: Jacka från Pikeur, ridbyxor från Pikeur och stövlar från Mauntain Horse 

Mina stövlar behöver en rejäl tvätt. Skull bara visa upp mina sporrar;) Riktigt effektiva utan att vara hårda mot hästen! Kittlar mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar