onsdag 9 februari 2011

Duktiga elever!

Vilken gårdags kväll och dag! Inte en lugn stund. Kan ju börja med att berätta om gårdagens hoppträning. Filippa ville givetvis inte gå in i transporten när vi skulle åka dit. Jag höll på i en halvtimme innan jag fick henne att gå in i transporten. På träningen var hon super duktig, hon hade nog lite träningsverk sen innan och var nog lite trött efter allt bråkande med lastningen. Vi var sju i gruppen, vilket gjorde att det inte blev så mycket hoppning. Men det passade nog Filippa ganska bra.
Jag var dessutom väldigt orolig att jag skulle behöva hålla på att lasta henne i en halvtimme sen efter träningen också. Träningen slutade lite efter nio så jag skulle ju vara hemma jätte sent om hon skulle tjaffsa. Men det gjorde hon inte!! Hon gick på nästan med det samma. Stod bara lite på lemmen och tvekade innan hon gick in, snacka om att jag blev lycklig!:D

I morse försov jag mig, vaknade utav att pappa väckte mig. Det var tur att han väckte mig i hyfsad tid så jag inte behövde stressa som en galning med att klä på mig. Dock så hann jag inte ta ut hästarna, så det fick världens bästa hästskötare göra:)

I kväll har jag hållit i grönt kort kurs, det var himla trevligt, och eleverna var så duktiga! Ser fram emot resten utav kursen:) Idag och i morgon kommer vi bara att ha teori, men till helgen ska vi ut i stallet och ha lite praktiska saker, så det kommer att bli kul!

Filippa innan träningen igår. Täcke från Catago.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar