söndag 6 november 2011

Tragedi...

Veckan fick ett tråkigt avslut på grund av att hingsten Hickstead avled under Världscuptävlingen i Verona. 


Det här skrev ridsport:

Världscuptävlingarna i italienska Verona avbröts på söndagen efter att världsettan kanadensaren Eric Lamazes häst Hickstead föll ihop och avled på banan. 22 av 39 ekipage hade fullföljt tävlingen när olyckan inträffade. Tillsammans med Hickstead tog Eric Lamaze bland annat OS-guld 2008.  Den tragiska händelsen har väckt stor sorg i hela ridsporten.

Ben Maher twittrade:
The loss of Hickstead during the World Cup qualifier in Verona has saddened all of us here. As a mark of respect to Hickstead and Eric, the riders and organisers decided not to proceed with the show and held a minute’s silence. My sympathies go to Eric, the Fleischhacker family and groom Deplhine. Hickstead was truly one of the greatest show jumpers of all time.

Så himla tråkigt! Ibland känns det jobbigt att inte kunna påverka allt som händer...

Från det ena till det andra! Jag sa i förra inlägget att det har hänt en hel del sen mitt Sverigebesök, och en utav alla de sakerna är att jag numera har en egen liten lägenhet här på området. En liten etta med eget badrum och kök. Så himla skönt! Tänkte ta bilder på den i veckan och visa er:) Mycket fräschare, och skönare att bara ha sina egen grejer och bestick osv.

I morgon blir det att kliva upp tidigt, Ben ska iväg på dagstävling här i England, så vi ska börja kl 06.00 :( Men jag ska inte klaga, det var ett tag sedan vi började tidigt. Jag vet ännu inte om jag ska med, men vi måste hinna mocka och fixa allt innan lastbilen kör kl 09.00. Uppdaterar mer i morgon:)

Kram!

Min hjälm next to Bens, vilken är min tror ni?

Vissa kan inte sluta tugga på allt och måste ha en bib!

5-åriga hingsten Bally med sin bib:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar