måndag 21 november 2011

40 timmars arbetsvecka...

Hej på er!!

Jag har inte glömt er och jag har inte (inte) haft något internet, denna veckan har helt enkelt varit för späckad för att jag skulle hinna blogga. Veckan började ju med fotbollsmatch på Webley-stadion och det var riktigt häftigt! Tyvärr var det tråkig fotboll, men upplevelsen var något i hästväg!;) Hann även spring runt lite i butiker i London innan. Det är så himla fint där nu med alla ljus överallt. Älskar London!!

Sen var det upp tidigt dagen efter för Ben skulle iväg på tävling, vilket jag inte visste så första groomen stod utanför mitt rum och ropade på mig 06.30 och det var bara att kasta på sig kläderna, tack och lov så var de inte sura, utan bad om ursäkt för att de inte hade sagt till mig. Jag följde inte med den dagen. Däremot så följde jag med dagen efter, vi åkte vid lunch och kom hem kl 01.00 på morgonen, snacka om arbetsdag!! Det var dock roligt att få följa med på tävling. Ben sa att jag även hade gjort ett bra jobb med Rowan, han hade inte känts så bra på tävling på hur länge som helst. Jag skrattade igen som jag gjorde sist, och han sa "nej jag menar allvar" och jag var tvungen att bli allvarlig och säga "tack så mycket". Jag kanske är rätt bra i alla fall:)
I fredags var det vanlig arbetsdag med jobba övertid vilket var segt. Första groomen skulle åka iväg till Abu Dhabi med hästarna Tackeray och Tripple X, så vi fick hjälpa honom att packa osv.
I lördags bar det av till tävling igen, och jag fick följa med denna gången också, kul! Grymt stressigt bara. Ben hade fyra hästar i samma klass med tio i mellan hela tiden, så det var ett himla springade och omlastande. Även denna gång kom vi hem klockan 01.00. Sjukt! Tack och lov så är jag ledig idag. Jag har tagit det lite lugnt och efter lunch ska jag och Patricia åka till Blue Water och shoppa.

Nu är det bara 4 veckor kvar till jul och New York, längtar!

Ha en bra måndag!

Wembley!

Jag och Ebba, de enda som sjöng svenska nationalsången!

Ser ni några svenskar här? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar