måndag 7 november 2011

Groom? Jag?

Nej jag är ingen groom, och skulle inte göra mig bra som det heller. Fick följa med på tävling idag, vilket var trevligt. Vi hjälptes alla åt och Ben är super, för han gör lika mycket han. Man behöver inte vara rädd för att fråga eller göra fel. Kändes lite ovant i med att den riktiga groomen inte var med, så det blev ju inte lika ordentligt gjort, men där är Ben rolig, han kan säga: Det är lugnt, skit i det, eller vi gör det sen, medan groomen är superstrikt med allt.
Vi var två som åkte med och hjälpte till, Ben, Alice hans elev som tvälade sina två och Cormac den andra berridaren som tävlade en. Det var väldigt hektiskt, och allt gick väldigt fort, men flöt på bra!

I kväll kommer förstagroomen hem efter fem veckors resande runt i Europa pga Världscupen, så nu blir det väl hårda bud!
Kan egentligen inte vänta på att få krypa ner i sängen och sova, men jag måste gå ut och hjälpa till när han kommer... Vi började ju 06.00 idag och slutade inte förrän 19.00. Det kallar jag arbetsdag!

Rowan skötte sig bra! Felfri med Ben i 1.30:) Brukar rida honom ibland. Han har gått världscupen, men tar det nu lite lugnt efter att ha påskyndats för mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar