fredag 11 november 2011

Fredagsmys

Något som jag hatar med att jobba här, är att helgkänslan helt har försvunnit. Det är fruktansvärt jobbigt att läsa om alla vänner som gör FB-uppdateringar om att det är FREDAG! och allt roligt de ska göra. Och så sitter jag här i Fort Knox och kan inget göra. Eller jo det kan jag kanske, men ändå!
Jag försöker i alla fall göra det bästa av saken! Håller på att laga lite middag, vårrullar, rid med sötsur sås. Sedan ska jag slå på The Holiday och äta glass:) Det får bli mitt fredagsmys. Kanske tända lite ljus också. Jag blev aldrig ledig idag, Ben sa söndag, så det är bara att hålla ut!

Fick mitt nya bankkort igår! Känns faktiskt lite coolt att ha ett engelskt bankkort:) Som jag berättade för er tidigare var det inte helt lätt att skaffa. Tror att jag och Ben skickade tre olika sorters papper och var på banken två gånger innan det gick igenom. Men nu äntligen har jag ett bankkonto här och ett bankkort:)

Sen måste jag bara berätta, att jag har aldrig sett så mycket nyheter i hela mitt liv. Tvn jag har i min lägenhet har fyra kanaler, och de är som ettan, tvåan och TV4. Jag ser viktiga reportage och nyheter på morgonen, lunchen och på kvällen. Snacka om att vara uppdaterad! Det tråkiga är bara att det är samma nyheter hela tiden.

Du borde vara stolt pappa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar