onsdag 9 november 2011

För dåligt betalt

Hade jag jobbat på ICA eller 7eleven hade jag varit miljonär vid det här laget. För all den OB-tid jag hade fått betalt för där, kan jag bara glömma här! Denna veckan har jag som ni tidigare vet börjat kl 06.00, slutat sent, hjälpt första groomen kl 21 på kvällen att lasta av en lastbil med både hästar och packning, idag har jag jobbat över en timme, gjort nightcheck på alla hästarna själv (hjälpen somnade) och hjälpt till att lasta av 4 hästar kl 22.00. Smashing som vi säger här i England... Man ska vara glad att man ha sin lunch på en timme.
Nu är klockan 22.41, jag tänker se en liten snutt på en film jag började på tidigare, äta BJ Cookie Dough och sedan sova min skönhetssömn! Ska nämligen på det igen i morgon och inleda dagen med att mocka vad det känns som 100 boxar. Jag är förhoppningsvis ledig på fredag, jag håller både tummar och tår!

Peace out.

Till lunch blev det riktigt fint väder och solen tittade fram! Har jobbat i hood idag med:) Kan inte fatta att det fortfarande är varmt här. 

Ibland gäller det att använda hjärnan. Glass ur kaffekopp (run out of skålar). Cookie Dough från Ben & Jerrys. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar