fredag 23 september 2011

Arena UK

Har jag någon gång påstått att jag har varit trött innan, så är det ingenting i jämförelse med nu! I onsdags ställde jag klockan på 02.45, var nämligen tvungen att gå upp då, skulle iväg på med två andra för att hjälpa Ben på tävling. Vi hade sex hästar med oss, och det tog ca 2 timmar att köra dit. Så det var bara att kliva upp och se glad ut. Tävlingen gick bra. Ben vann en av klasserna med en utav hästarna och de andra skötte sig bra. Det roliga är att vi alla åkte hem och brydde oss inte riktigt om vad som hände med placeringen, och dagen efter: Oh yeah, Oscar won yesterday. - Oh that's good. Sen var det inte mer med det! Det var riktigt lång väntetid, ofantligt många starter, så vi kom inte in från stallet förrän 22.00.

Igår ringde klockan 07.00, dags att kliva upp och jag skulle tydligen med på tävling igen. Igår hade vi bara med oss 4 hästar, och så var vi bara två. Mycket mindre väntetid och vi var tvungna att vara effektiva. Vi hann inte äta lunch eller titta så mycket, men det gillade jag bättre. Dagen gick fortare och man kände att man gjorde mer nytta. Så igår slutade min arbetsdag kl 21.00.

Så nu mina vänner är jag helt slut, jobbade idag också och ett helt gäng åkte iväg igen till Arena UK för tävling i kväll, är faktiskt rätt glad över att jag slapp, måste sova! Jag ska nog nämligen dit i morgon igen.

Måste säga att Ben är helt fantastisk som chef, han bryr sig verkligen om alla i sin personal, och även om han lider av sinnesförvirring ibland, så är han super. Jag vet inte hur många "Thanks Karin" jag har hört de senaste två dagarna, för saker han inte hade behövt tacka för. Jag är riktigt glad över att ha hamnat hos en sådan trevlig person.

Nu ska jag sova!! Nej just det... Night check av hästarna först!

Hehe hittade en likadan bil som vår där hemma och såg att den fungerar utmärkt som terrängbil! 

Arena UK, jättetrevligt ridhus med fina hinder, däremot såg att runt omkring för jävligt ut! Måste säga att jag blev besviken. Det är dock en stor tävling här i England som pågår en hel vecka. En utav hästskötarna kallade den "Arena juck", och det är precis vad den är!

Mycket väntan!

Tävlingstränsen upphängda, redo att användas!

Mycket kaffe de senaste dagarna!

Ben har en liten hästlastbil och en stor, så här ser det ut i den lillas "sadelkammare"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar