lördag 20 augusti 2011

Vind i seglen

Hej på er alla blåsta Sverige-bor!

Eller är det kanske bara i Skåne som det blåser storm?

I vilket fall som helst så började jag dagen med ett litet möte med min häst- och stallskötare idag. Det är hon som ska hålla ställningarna medan jag är borta. Känns faktiskt både tryggt och bra att lämna över ansvaret till henne. Hon är så himla duktig! Så nu kan man väl pusta ut angående den biten.
Efter det stack jag ut i stormen och red på Filippa, 30 minuters skritträning med lite avslutande galopp på en stubbåker. Hon kändes riktigt fin! Får väl försöka jobba igång henne med lite lättare pass så att hon behåller den positiva inställningen, så får man pressa henne mer sen:)

Har lite saker jag måste fixa innan jag åker, får nog göra en liten lista för mig själv!


  • Köpa en whiteboard att ha i foderkammaren
  • Köpa mer Hibbscrub till hästarnas mugg
  • Åka upp till Blentarp och kolla hur det går med mina täcken!! Känner att jag vill ha tillbaka dem nu. Det var ett tag sedan jag lämnade dem!
  • Köpa ett nytt stalltäcke till Filippa
  • Köpa foder.
Har lite att stå i! Men det ska nog ordna sig:) Tog även in lite schabrak för tvättning! Känner att jag vill att allt ska vara rent innan jag flyttar.

Filippa! Sadel: Equipe, schabrak: Kingsland, träns: Cheval



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar