måndag 22 augusti 2011

Lätt

Jag är ett måndagsbarn... :) 

Vilket härligt avslut på en till synes trist måndag! Efter jobbet stack jag och pappa iväg och käkade. Vi satt ute och det var riktigt härligt! Så underbart att få några fina sommarkvällar! 
När vi hade käkat stack jag ut i stallet, tog in hästarna och gjorde i ordning Sucke för en tur. Skrittade och travade i ca 30 min. Märkte att han var väldigt på hugget trots att jag trimmade honom igår, så jag började med att göra avsaktningar från trav. Gjorde rätt många sådana, och till slut kändes han väldigt fin och avslappnad! Ibland är det de lätta sakerna som gör skillnad som man ofta glömmer bort. Sen gick jag till grannens stubb där jag galopperade honom lite. Även där gjorde jag avsaktningar, red även lite förvänd galopp. Sucke kändes verkligen super!

Nu måste jag ta tag i lite mindre lätta saker. Jag åker ju till England om precis två veckor. Så jag måste börja packa och fixa på mitt rum/garderob. Mentalt är jag där. Jag har burit upp flyttkartonger och en plastlåda till alla mina kläder, nu ska jag bara få tummarna loss också!
Jag kan verkligen inte fatta att det är två veckor kvar!  

Sucke!<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar