onsdag 10 augusti 2011

Då måste jag säga att jag är lite (hemskt lite) stolt över mig själv för att jag tog mig i kragen och gick ut och red. Tänkte eventuellt rida båda hästarna men vädret satte stopp för min motivation. Det regnade förvisso inte, men det blåser halv storm, och det är säkert inte mer än 13 grader:(
Red i alla fall på Sucke en stund. Märks att han har tappat lite muskler, övade lite halter ifrån trav och han ville gärna stanna som en banan istället för att stå rak. Får jobba vidare på det! Annars skötte han sig bra, var lite spänd pga av all blåst men inget man störde sig av...

Har även fått lite rutin igen på att ta in/ut och med maten. När de går ute äter de ju mest gräs och när det inte har funnits så mycket gräs har jag ju fått ge hö istället. Men nu när jag tar in Sucke och Filippa om nätterna har jag kommit in i de vanliga rutinerna igen, och det är ganska skönt! Jag tror faktiskt hästarna tycker det också. Hur gör ni?

Mötte Nisse när jag var ute och red! Visst är han snygg?! Snyggare åring får man nog leta efter! 
Aldrig lyckas man ha med sig fotograf och då får man göra det bästa av situationen! Det här hade jag på mig idag, Skor: Dublin, Strumpor: Pikeur, Ridbyxor: Animo, Jacka: Pikeur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar