söndag 23 januari 2011

Good morning

Hejsan!

Har precis varit ute och släppt ut Sucke och Filippa. Har varit duktig denna helgen och släppt ut dem direkt så de har fått äta sitt hö ute. Annars brukar de få äta allt inne, vilket gör att de kommer ut lite senare. Men inte denna helgen!:)

Red på Filippa igår vilket var en katastrof till en början. Det var verkligen med livet som insats. Jag fattar inte vad hon håller på med. Jag tänkte bara skritta igår i med att hon inte har ridits på länge. Jag tog tyglarna och tänkte flytta rumpan lite (som sluta) och hon börjar studsa, resa sig och hålla på. Vi bråkade en väldigt lång stund innan hon slutade och vi kunde trava runt i lugn takt och i form. Måste boka tid hos veterinären så fort vi får hem vår bil. Det ska ju inte sitta i kroppen, där har hon ju blivit undersökt och behandlad. Jag fattar verkligen ingenting, speciellt inte när hon till slut går jätte fint som om inget har hänt...
Jag tänker rida på henne idag också, så får vi se hur hon beter sig. Tänkte ta en tur på Sucke också:) Även klippa honom, han ser nämligen ut som allt annat än en häst!

Träningen börjar igen på tisdag, ska bli super kul! Hoppas bara vi har fått tillbaka bilen tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar