onsdag 13 april 2011

Min nya sadel!

Idag fick jag hem min nya sadel!:D Var givetvis tvungen att premiär-rida den redan idag. Hade även beställt med stigläder och stigbyglar. De stitgbyglarna som jag ville ha var tyvärr slut, fick en lapp med där det stod att jag fick komma och hämta dem på Henriksdal:) Jag tror jag kan klara mig utan dem en vecka till. 

Givetvis är det superkul med en ny sadel, men vad jobbigt det är! Jag är ju så van vid min andra som är mjuk och medgörlig. Denna är stel och är inte formad efter varken mig eller hästen. Det kommer nog ta ett bra tag innan jag riktigt ridit in mig i den. Men det är det värt! Jag kände likadant med min andra sadel, tror till och med jag höll på att trilla av när jag skulle hoppa i den, men nu är det den bästa sadel jag har suttit i! 
Kan varmt rekommendera sadlarna:)


Mina nya stigläder. 

Såhär ser den ut! Kommer olja in den så att den mörknar. Nu tycker jag att den är för ljus. Den jag hade på prov innan var tydligen i denna färgen bara det att den hade oljats in några gånger och därför blivit mörkbrun. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar