lördag 16 april 2011

Bra jobbat Engström!

Då har man precis kommit hem från dagens tävling i Skabersjö:) Åkte först dit i morse utan häst för att titta på Miztral som är våran med som rids av en annan ryttare. Han gick sin första felfria 1.20 så det var super kul! Han var spänd men tog sig runt. Till den andra 1.20 hoppningen var han betydligt mer avslappnad och allting såg mycket bättre ut. Tyvärr rev han första, men var felfri på resten. Så det var jätte kul!

Efter det åkte jag hem och hämtade Sucke. Hade gott om tid när jag kom tillbaka till tävlingsplatsen så jag veterinärbesiktigade och gick sedan och tittade på klassen innan mig. Många utav mina vänner var där och red också, så vi hjälpes åt mycket och hejade på varandra och sådant gör att det är så mycket roligare att åka iväg och tävla:)

Jag hoppade idag säsongens första 1.30 och hade tyvärr ett skit pet i grunden. Annars kändes han super fin och jag kunde inte ridit mycket bättre! För en gångs skull använde jag hjärnan och agerade istället för att bara låta saker hända.
Fast det jag är mest glad över idag är att Sucke har gjort två klockrena galoppombyten utan att fara iväg, att jag har fått bryta av eller att han bara bytt fram. Heja oss!! Vi är på god väg mot något bra känns det som:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar