torsdag 14 april 2011

En tur i skymningen

Då har man precis kommit in från stallet! Har varit fullt upp sedan jag kom hem från jobbet. Hovslagaren kom och skodde Filippa. Hade tur i oturen och upptäckte att Sucke hade tappat en framsko som han också slog på. Himla tur att han skulle komma idag i med att det är tävling hela helgen! Efter det åt jag lite middag och tyckte inte att det var lönt att rida i med att klockan var så mycket, men så fick jag ett ryck och skyndade mig ut igen och tog ut Sucke och red en sväng:) Var hur mysigt som helst! Red ner till ridbanan och "trimmade" lite. Blev inte jätte hårt, men ville ändå känna lite på honom och få honom ordentligt motionerad. Det märks verkligen att han blir starkare och starkare, och det är riktigt roligt! Det enda han inte gör bra än är galoppombytena. Han har inte kunnat göra ordentligt galoppombyten på hela tiden jag haft honom, men det ska det bli ändring på!

I morgon ska jag anmäla Sucke till andra helgen på Henriksdal. Har bara anmält Filippa till första helgen. Pengarna tog slut på TDB så var tvungen att fylla på, och de är inte inne förrän i morgon, så får anmäla då:) Ser verkligen fram emot de tävlingarna! Ska bli så himla kul!!



Bilder lånade från Henriksdals Ryttarförening 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar