fredag 17 december 2010

Tur man var hemma!

Hej på er!

Vilken tur att jag var hemma idag! Först när jag körde in på vår parkering i förmiddags ringde pappa och sa att en kille hade ringt honom och sagt att han var på väg hem till oss med ett paket till mig. Undrar hur han fick tag i pappas nummer? I vilket fall sa pappa till mig att åka och möta honom, så det gjorde jag:) Så han kom med min hjälm! Blev så glad, trodde faktiskt att jag skulle få åka och hämta det, men det slapp jag. Men glädjen dog fort när jag kom tillbaka hem, såg att hästarna hade bytt hage. De hade förstört tråden så allt låg ner. Kul! Trodde att mina hästar var skötsamma, men det ska ju alltid ingå minst en staketsreperation under vintern! Tror det är Filippa som ligger bakom alltihop:P
Så jag fick ta in dem strax efter lunch. Inte konstigt de får en massa energi och pajar staketen!
Sen kom hovslagaren och skodde Filippa, under tiden passade jag på att skotta bort all snö som har blåst in i stallet genom ventilationen i taket, putsa och mocka en extra gång. Vilken dag! Visar hjälmen i morgon:)
Även inläget om årets framgångar får komma i morgon, hoppas ni har överseende:)

Kram!
Det har blåst ner snö i gången från ventilationen i taket

Filippa posar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar