söndag 1 maj 2011

Första ritten på Pelle

Den blev bara två tredjedelar som blev ridna idag, Sucke fick vila. Hoppade Filippa, gick hyfsat. Hon hoppade allt utan att tveka, men jag bråkade en hel del på marken med henne. Och det är alltid samma problem, hon vill ju inte trampa under sig och gå av sig själv. Att man ska behöva göra allt!:P Men jag vet hur jag ska lägga upp hennes träning nu framöver, mycket styrka och markarbete!

Sen var det Pelle Boy som jag skulle rida för första gången på. Han är inriden, men jag har aldrig suttit på honom. Och han var så himla snäll! Både travade och galopperade lite. Trots att han är så stor så är han inte stor att rida på. Sen när han bli av med sin valpighet kommer han bli jättetrevlig att rida på! Han kommer dessutom säkert kunna travhoppa 1.30:P

Första turen på Pelle hemma hos oss

Han är inte lilla Pelle längre!

Bamsehästen:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar