torsdag 12 maj 2011

Flitiga Lisa här ja!

Jag måste säga att jag ändå varit lite effektiv i eftermiddag! Kom hem och var inte alls sugen på att sticka ut i stallet, helt slut, så jag hade hellre velat krypa ner i sängen. Men så skulle Exet få skor, så det var bara att byta om och bege sig ut.
Tog in alla hästarna och började göra i ordning Sucke innan hovslagaren kom. Under tiden Exet fick skor motionerade jag honom. Gick bra fram tills att han tvärnitade framför ett litet räcke (samma sak hände på träningen i tisdags) och jag åkte av. Som tur var tappade jag honom inte, utan landade på fötterna och hade kvar tyglarna i handen. Det måste ha varit en mycket graciös avsittning! ;)
Skällde lite på honom och red vidare. Tycker det är jobbigt att Sucke håller på så här... Han har aldrig stannat på detta viset. Har som sagt kontaktat min kotknackare, så vi får se om hon kanske kan hitta något fel på honom.
Efter det fixade jag faktiskt till Suckes broddhål. Det är allsvenskan omg 3 på lördag, så jag tänkte att det var lika bra att förbereda nu, så slipper jag det i morgon när man hellre har fredagsmys!:) Hoppas han hoppar hela banan! Jag kommer bara rida som junior så jag hoppar 1.10, så det ska jag väl kunna travhoppa i värsta fall!

Nu ska jag sova! Kram på er.

Pelle hade ätit maskrosor! Tagen på bar gärning:)

Svettiga Sucke!

Jag använder bomull  i mina broddhål, vad använder ni? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar