tisdag 13 december 2011

Snälla tomten...

Det var en händelserik dag på Elsenham Stud förrgår... På förmiddagen gick Tommy omkull i skritten och bröt något ungefär där sadeln ligger, som tur är kan det läka, men han måste ha all mat högt upp. Så han kommer att vara tvungen att ha boxvila i 7 månader. Och den stackars hästen var precis på G efter en annan skada och skulle börja tävla internationellt efter jul.
Sen på eftermiddagen när jag mockar hör jag att hästen intill, Nigel, rullar sig, när jag kommer till hans box ser jag att han har fastnat, Ben och den ena hästskötaren kom springande med longerlinor i högsta hugg och vi fick dra "loss" honom. Som tur var är Nigel en cool häst så han gav upp direkt när han insåg att han var fast. Det hade inte varit bra om han drabbats av panik... Puh, Ben var lite irriterad och jag förstår honom.

I morgon är det en vecka kvar tills jag kommer hem:) Landar sent på torsdagskvällen i Köpenhamn, åker hem och sover, sen bär det av till Köpenhamn igen på fredagen, och då bär det av till NEW YORK! Kan inte fatta det. Så himla härligt:D
Jag känner att jag nu faktiskt har blivit vuxen. Det enda jag önskar mig i julklapp är att få vara med min familj och mina vänner. Har aldrig känt ett sådant behov av det tidigare, men det är väl för att jag ständigt har haft dem omkring mig. Man ska aldrig ta något för givet!

MEN, om tomten skulle ta och dyka upp så önskar jag mig:

Manikyr
Pedikyr
Arommassage
Fotmassage
Tid hos frisören för klippning och slingning.

Jag behöver helt enkelt en extreme Karin makeover. Jag har nog aldrig varit i detta dåliga skick förut. Men mockar man skit, så har man väl en anledning;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar