måndag 25 juli 2011

What a day!

Vilken dag, och snacka om att jag har hunnit med massor!
Dagen började sådär genom att jag upptäckte att Filippas öga var helt igensvullet, jag har aldrig sett något liknande! Hon kunde inte öppna det och det såg ut som en golfboll. Jaha, då var det bara att ringa veterinären. Det är tur att de på Svedala veterinär klinik är så snälla och bra. Vi fick komma dit med detsamma. Filippa blev undersökt och vi kunde konstatera (som tur var!) att det inte var något fel på ögat utan att det var ögonlocken som hade svullnat upp, antagligen pga av någon smitta från grannens kor. Något som faktiskt kan drabba mig också, så vi har köpt handsprit nu också så att det ska hjälpa.
Sen åkte vi och hämtade 40 balar hö och lastade över det i stallet. Efter det stack jag in till Ystad för att fixa ett nytt pass. Jag fick sitta i drygt 40 minuter och vänta, så himla tråkigt!! Men jag måste ju ha det nu inför England.
Efter det gjorde jag lite andra ärenden och fick massage. Full rulle helt enkelt!
Ringde Ben Maher också och pratade lite med honom. Tänkte det var dags att köpa biljett över snart!:)

Jag hade velat hinna med Bengts Hästsport också, men det får jag ta en annan dag, det hanns helt enkelt inte med!

Puh! Nu ska jag snart ut och mocka. Hästarna sov inne i natt. Tänkte låta Filippa och Sucke sova innen nu medans jag fixar med Filippas öga. Väder ät ju inte särklilt roligt så de tycker nog bara att det är skönt:)

Filippas stackars öga:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar