söndag 24 juli 2011

2011- året av katastrofer och död

Vad är det som händer i världen just nu? Är det någon slags revolution eller protest? Det kommer vi antagligen inte veta förrän vi genomgått allt detta och blickar tillbaka och analysera och sätter ett namn på allt detta. Jag går hela tiden runt med en konstig magkänsla och då är jag inte ens vidskeplig eller troende. Detta har varit en mycket underlig helg på många vis som har utspelat sig under ett mycket märkligt år. 2011 fick aldrig någon bra start med allt som hände under jordbävningskatastroferna i Japan, det fortsatte sedan med uppror i diktaturländerna i norra Afrika.
Det känns som om det är katastrofer hela tiden runt om i världen just nu, och extra påtagligt blev det i fredags när allt det fruktansvärda hände i vårt kära grannland Norge. Jag orkar inte ens tänka på vad de måste genomgå just nu. Det som har hänt är helt ofattbart.

Inte nog med det så dog en utav mina favoritartister igår. Amy Winehouse blev bara 27 år gammal och var alldeles för talangfull och ung för att mista livet. Hoppas verkligen att hon har hittat frid.

Med detta inlägg ville jag bara visa mitt stöd för alla de drabbade i denna stund. Skänk en tanke ni också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar