onsdag 29 juni 2011

Extreme Horse Makeover

Ja då har man gjort en extreme horse makeover på stackars Exet! Eller det var inte så synd om honom, han såg ut att ha det ganska mysigt faktiskt!
Det kommer eventuellt en tjej och ska titta på honom på fredag och då tänkte jag att jag måste fixa till honom inför det. Han var utlånad under ca ett halvår och då blev han inte skött, så när han kom hem hade han jättelång man som dessutom hade bildat lite dreadlocks, snyggt som tusan;) Jag har aldrig orkat ta tag i det, så han har fått gå runt med sin långa man fram tills idag. Tog in honom  från hagen, red en kort sväng på honom. Duschade sedan honom och klippte man och svans. Det tog mig säkert en halvtimme och få rätt på hans man! Helt otroligt, men nu är han jättefin! Han verkade själv väldigt nöjd med både ridturen och resultatet! Min fina häst. Det är den häst jag har haft längst och som dessutom är min första häst! Har haft många roliga år med honom:)

Schampoonerad och fin! Kolla in manen! 

Min fina häst!

Kolla vilken snygging! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar