måndag 3 oktober 2011

Nu börjar allvaret

Hej alla!

Idag har det varit en väldigt lugn dag, walker-day så alla hästarna har gått i skritten. Dock så slutade vår rider idag, vilket jag tycker är enormt tråkigt. Han är en utav dem jag tycker om mest här. Men han hade fått ett annat jobb i sitt hemland Tyskland, så han åkte nu i kväll. Dock betyder detta att jag kommer att ersätta honom, så det blir en himla massa hästar att rida i morgon och framöver! Det är både spännande och lite nervöst. Jag har bara ridit tre utav hästarna här, så det blir intressant att få rida de andra. I högen ingår det även två hingstar:P Aja, det blir nog bra! Dock så måste jag verkligen ta mig i kragen och äta frukost innan, annars kommer jag aldrig att orka! Har struntat lite i det och bara druckit kaffe om mornarna, men det får bli ändring på det. Jag är ju inte van att rida så många hästar, sexpack nästa!!

För övrigt så är jag nu ännu mer förbannad över mina skor... De har släppt ännu mer, men jag får stå ut till nästa vecka, för då kommer jag hem och då ska jag fixa en massa. Måste köpa i princip alla mina ridkläder hemma för här i England har de inga bra ridsportbutiker. Pratade med min kollega om det och han sa att han kunde ordna en katalog som jag kunde beställa ifrån, för att butikerna här omkring mest var skit. Som jag har förstått det handlar många utav tävlingsryttarna sina "märkesgrejer" på tävlingsplatser. För dit kommer många utställare med bra grejer. Ben är ju sponsrad av Equiline, så han har ju inga bekymmer med kläder.

Jag måste bla köpa nya skor, tänkte prova Ariat istället för Dublin, en dunväst, ny mössa, ridbyxor, någon hood-tröja och vanliga tröjor. Det blir spenderar-byxorna på! Men det får det vara värt, med tanke på att jag inte kan köpa något här...

Nu ska jag se film och sedan krypa ner i sängen! Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar