tisdag 4 oktober 2011

Lite funderingar

Ibland slår det mig vilken tur jag har och hur lyckligt lottad jag är. För för det mesta går jag mest runt och tänker på vad jag inte har och hur jag skulle vilja ha det istället.
Jag har haft turen att ha föräldrar som har stöttat mig i allt jag tagit mig ann och verkligen velat det bästa för mig utan att gjort några påtryckningar. Jag har träffat många människor den senaste tiden som inte har haft de förutsättningar jag har haft.
Jag har fått kunna resa, ha fina hästar, transporter, sadlar mm, mycket som andra aldrig kommer att ha chansen att få.
Den stora nackdelen med detta har förstås varit att mycket av mitt liv har gjort andra människor avundsjuka, och jag har fått höra många kommentarer om detta. Det har dock aldrig bekommit mig. För jag vet att det jag har haft och har, har någon jobbat otroligt hårt för att skaffa. Men det ser aldrig människor, det hårda arbetet. Men det är det jag håller på med nu. Jag jobbar hårt för att få det liv jag vill ha (vad det nu än kan vara). Det var ingen annan än jag själv som ringde upp Ben Maher och frågade om jag fick jobba för honom. Och de andra jobb jag har haft har jag själv ordnat även om man kan tro annat. Det är ingen annan än jag själv som har pluggat till mina bra betyg, och det är ingen annan än jag själv som gör ett bra jobb.

Det jag vill säga med det här är att man kanske måste tvinga sig själv till att stanna upp ibland, reflektera över sig själv och hur man har det. Är jag nöjd, vad har jag åstadkommit egentligen? Hur ball är inte jag som daskar till en häst i huvudet som är värd minst 20 miljoner kronor för att han inte ska bita mig?

Jag är väldigt dålig på detta själv, jag bara går på, strävar efter något som kanske inte finns, stannar aldrig upp och kollar läget. Jag har fått jobb hos Ben Maher, en utav världens bästa ryttare! Hallå!
Här ligger jag i hans lakan (i min säng, inte hans!) och har ett jobb som säker flera tusen tjejer drömmer om. Och det måste jag säga, att det tänker jag inte på så ofta på:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar