måndag 15 november 2010

Rumpa!

Idag har jag haft rump-träning med Filippa och Sucke! De måste kunna bli starkare i baken och sätta sig bättre på bakbenen om jag ska kunna hoppa lite högre med dem och för att de ska kunna orka.
Filippa: Travade i långsam trav i en lång neförsbacke, jag satt ner. Detta gjorde jag tre gånger, sedan travhoppade jag, inte så högt men upprepade det rätt många gånger. Sedan travade jag ner för backen en gång till.
Sucke: Använde mig utav samma backe. Sucke fick trava ner och galoppera i kort samlad galopp uppför. Detta upprepade jag tio gånger. Sedan skrittade jag honom en stund efter det.

Resultatet får båda hästarna blev super! De gick riktigt bra efter övningarna, bar sig själva och var lätta i munnen. Jag kommer försöka bygga vidare på detta så att de blir riktigt bra och starka:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar