måndag 1 november 2010

Nära döden upplevelse

Då har man varit ute och ridit och mockat! Tog lite tid att komma ut i stallet. Trimmade på Sucke, bytte bett till ett tredelat, red på det när jag köpte honom, men så blev han lite stark så jag bytte till ett pessoabett. Idag kom jag på igen varför jag bytte till pessoa:P vilken dragkamp det blev, jag försökte rida så ordentligt som möjligt, men han är så himla stark! Måste se om jag kan hitta något annat bett till honom, har ni några förslag?
Sen skulle jag och min bror ta in pallarna med halmpellets, och givetvis fanns där en pall som lutade och som sen välte över mig, jag hade verkligen änglavakt! För hade inte plasten gått söner hade jag fått hela pallen över mig, nu kom bara delar. Man får passa sig ute i stallet!:) Pallarna väger 720 kg, inte att leka med!


Sucke blev lite svettig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar