söndag 31 oktober 2010

Gårdagens ridning

Igår red jag först på Sucke, red lite förvänd galopp. Gjorde så att jag red vart annat varv i förvänd galopp och vart annat i "vanlig" galopp i 4*4 varv. Han kändes så himla fin! Riktigt avslappnad och harmonisk.  Det är så ridningen ska kännas:)
Filippa däremot var spänd som en jag vet inte vad igår när vi kom till skogen. Hon har ju fått vila lite så det kanske var därför, eller så luktade hela skogen älg. Krockade hela tiden med småkryp som åkte rätt in i mitt öga, så vi fick stanna ett par gånger så att jag kunde peta ut det och fortsätta rida, störigt! Äckligt att få dem i ögonen...

Idag hade jag tänkt försöka hoppa Filippa lite här hemma. Hon har inte hoppat på ett tag, och rida Sucke runt mina hagar, träna lite styrka och kondition. Tänkte han skulle få gå rätt hårt nu i tre dagar (igår inkluderat) och se om det hjälper till träningen på onsdag.
Efter lunch åker ju även lilla Nisse iväg. Kommer att kännas tomt i stallet.

Sucke

Sucke

Filippa i skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar