lördag 23 oktober 2010

Gårdagens ridning

God morgon på er!:)

Igår efter att jag varit i Flyinge gick jag ut och motionerade Sucke och Filippa. Filippa fick jogga 4 varv runt hagarna (ca 4 km kuperad terräng). Hon var riktigt duktig. Red med graman och lät henne trava på i ett friskt tempo. Då blir det både kondition och styrka i träningen. Oftast brukar jag träna antingen styrka eller kondition, men ibland kan det vara bra att få med båda delarna i samma pass.
Sucke tog jag ut på en powerwalk i mörkret. Det var inte så mörkt när jag började gå, men halvvägs blev det helt svart. Hittade bara en reflex, så det är tur att vi inte har så mycket trafik ute på våra vägar:)

Nu ska jag bege mig ut i stallet och börja klippa Sucke. Vet inte om jag tar hela hästen idag, vi får se. Har ju klippt honom en gång redan för några veckor sedan, men han har blivit så långhårig igen att jag måste klippa honom. Efter det tänkte jag rida i detta tråkiga väder:P
Fånigt med en reflex, hade en till men den åkte av innan vi hade kommit iväg.

Sucke
Bloggar mer sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar