söndag 31 oktober 2010

Bra träning för rumpan

Då har man varit riktigt redig nu på förmiddagen! Red Sucke först, kändes fin idag också! Sen var tanken att jag skulle hoppa med Filippa. Hade tänkte försöka hoppa lite högre, men det verkade ha regnat i natt och då vågade jag inte det i med att det skulle bli halt. Så jag valde att sänka hinderna ordentligt istället. Jag hoppade en oxer på 70 cm, sen satte jag upp två räcken på 60 cm med 21 m i mellan (5 galoppsprång). Tänkte att jag skulle öva på att länga och korta galoppen.
Jag började med att rida på 5 galoppsprång och kortade sen till som mest 9 en gång och de andra gångerna 8 galoppsprång. Sista gången jag gjorde det ökade jag på igen på 5. När hinderna är så låga måste man rida lite framåt trots att distansen är rätt. Filippa var verkligen super duktig! Har inte gjort så många sådana här övningar med henne.  
Travade även lite kavaletti


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar