måndag 27 september 2010

Hatar att mocka i halm!

Nu har jag precis kommit in från stallet. Har mockat alla boxarna och tagit ut hästarna. Det tog mig rätt lång tid kan jag säga! Har ju halm i Nisses och Tuvas box för att det är de vana vid+ att när de är så små, ligger de ju ofta ner och då kan det vara skönare med halm. I de andra boxarna har jag halmpellets ett relativt nytt strö som är himla lätt mockat! Det var så grisit fölboxen, och det är ju så tungt att mocka i halm, är så glad att jag inte ha det till de andra hästarna!! 
Snart kommer pappa hem och då har han förhoppningsvis med sig min nya klippmaskin! Tänkte försöka inviga den i eftermiddag på Filippa. I övrigt får hästarna vila idag:)

Oj som de springer! Visst är det en häftig bild?:)

Springer som en galning fram och tillbaka, det är ju nykomlingar i andra hagen!

Sucke tyckte det var mycket märkligt att ha nya grannar



Visst är han snygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar