söndag 19 september 2010

Att köpa hjälm



Hej Bloggen!

Filippa fick vila idag tyvärr, när jag kom hem hade jag världens huvudvärk så jag gick och lade mig för att vila lite. Hjälpte inte alls. Tänkte ändå gå ut och rida, men då kom världens skyfall. Så jag fattade piken och blev inne:P

Tänkte ge lite tips på att köpa hjälm! Vissa märken är ju riktigt dyra, så därför tänkte jag berätta för er hur man kan spara ca 1000 kr.
När jag köpte min GPA Speed Air, kollade jag runt på internet och hittade en brittisk hemsida som sålde dem. Jag såg att den kostade drygt 1000 kr mindre där än hemma, så jag provade ut en på Falsterbo Horseshow så att jag visste exakt vilken storlek jag skulle ha, och beställde den sedan från nätet.
Inte ens med frakten inkluderad blev den dyrare. Jag betalde ca 3700 från nätet (inkl frakt) och här i Sverige kostar den ca 4700-5000 kr. Det är stor skillnad!!
Nu hade jag tänkt köpa en ny hjälm och tänker göra likadant, varför betala så mycket pengar här hemma när man kan få det så mycket billigare för exakt samma produkt?

Här är tips på hemsidor där ni kan hitta billigare hjälmar från Charles Owen och GPA:
GPA - Härifrån beställde jag min GPA hjälm! Jag var super nöjd, och det tog inte så lång tid innan jag fick den:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar