måndag 2 januari 2012

Igång

Nu känns det som att jag har landat ordentligt. Jag är inte jetlaged längre och tröttheten har börjat gå över. Idag hade jag en riktig "jag är duktig dag". Gick ut i stallet 08.30 och började rida. Började med Miztral, som har fått för sig att han inte ska gå ibland. Så jag fick tillrättavisa honom, så "Mizze" red jag nog på ca 1 timme. Sen var det Suckes tur, som också skulle strula lite (vet inte om de försöker testa mig nu när jag har varit borta ett tag?) Men det gick snabbt över och han jobbade på fint!
Efter det duschade jag av Sucke, gick in för en snabb lunch, därefter skrittade jag en sväng på Filippa som var den enda som skötte sig. Henne kan man lite på :)
Sen mockade jag, gjorde rent tränsen och sadelgjorden (lite ordning har det blivit på mig efter England, man skulle kunna säga att jag har blivit arbetsskadad) gjorde i ordning kvällsmaten och tog in dem. Att detta tog nästan hela dagen förstår jag inte, men det var ganska mysigt att få hålla på i sin egen takt och fixa lite i stallet. I morgon börjar jag jobba igen och då hinner jag inte fixa lika mycket.

I morgon efter jobbet måste jag köra och köpa nya ridhandskar, en grimma och lite annat. Hoppas de har fått in något kul:)

Slänger förresten upp lite bilder från New York, tänkte det kunde vara lite roligt:)

Times quare!

Times Square

On top of the "Rock"

På båttur

Framför Brooklyn-bridge

Times Square

Cykeltaxi i Central Park

Promenad i Central Park 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar