måndag 20 augusti 2012

Vann gårdagens tävling!

Vilken dag det var igår! Kan knappt fatta det själv.
Kan börja med att både jag och Mathilda skulle tävla i Ringsjön igår. Det innebar att vi skulle ta med både Sucke och Filippa. Vi lastar hästarna och hinner inte köra två meter förrän det blir ett himla liv i transporten. Jag far ut ur bilen och in i transporten, och får se sucke halvt liggandes mot mellanväggen. Jaha, han kunde alltså inte stå på den sidan så det var bara att lasta om och då stod han som ett ljus. Hästar!
Sen när vi kom fram blev det ett himla liv på Sucke igen när Mathilda och Filippa gick iväg. Jag var glad jag hade en transport som var hel nog att ta hem hästarna igen!
I vilket fall så gick Filippa felfritt i sin 1.20 debut, och det gjorde hon lekande lätt så himla kul!!
Sen var det min tur, och Filippa blev inte mindre ledsen när jag och Sucke gick. Båda hästarna skrek på varandra hela tiden! Merde.
Den enda lilla stund Sucke var tyst var när jag började hoppa på banan, och det gjorde vi riktigt bra. Vi lyckades vinna, det var så himla roligt! Kan knappt tro det själv, tur jag fick med mig rosetten hem som bevis;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar