lördag 16 juni 2012

Inget slut på mitt oflyt.

Var och tävlade med Sucke idag. Han var lite väl pigg i 1,15 plus att det kändes som att han landade i korsgalopp på en distans, så jag stannade honom faktiskt och gjorde en volt. Annars fin! Roligt väder, öste ner regn till första klassen, så jag fick hänga allt på tork, sen sken solen till andra! Sverige Sverige...
När jag hoppade fram till 1,20 hade han varvat ner lite, så då kändes han bättre. Fick dock samma känsla när jag kom in på banan, att jag fick en konstig galopp på en distans, så jag valde att utgå. Antingen är det jag som inte rider framåt tillräckligt, eller så har kanske Sucke en låsning någonstans. Han rev också vid två tillfällen, en gång på framhoppningen och en gång på banan ganska grovt med bak, och det är inte likt honom. Riva kan han göra, men då touchar han bara bommen. Aja, jag lämnar ingenting åt slumpen denna gången, så jag har kontaktat kotknackaren... Önskar bara att mitt oflyt kunde försvinna, får väl fortsätta kämpa i motvind.
Bortsätt från allt detta kändes det som att Sucke var glad över att vara tillbaka på tävlingsbanan! Och det är kul:)
I morgon ska Filippa tävla med ny pilot, det ska bli riktigt spännande att se hur det går! Stay tuned;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar